נגישות האתר

לשמור על הגזרה גם בחופש הגדול

הילדים בחופש, אתן פחות: כך תשמרו על הגזרה גם בחופש הגדול

מבלי ששמנו לב החופש הגדול כבר כאן, ולמרות שמילות השיר טוענות כי "הכול אני יכול בחופש הגדול", המציאות הקיצית נראית קצת אחרת.
בפועל, אתן כאימהות צריכות לג'נגל בין העבודה למשפחה, בניסיון למצוא דרכים אינסופיות להעסיק את הילדים בפעילויות מחוץ לבית, ועל הדרך לוודא שבין הגלידות והממתקים הם גם אוכלים משהו קצת יותר מזין.

לא רק הילדים צריכים לשמור על תזונה מאוזנת בחודשי הקיץ; גם אתן מבלות את מרבית היום מחוץ לבית וחשופות לא רק לפיתויים השגרתיים שבעבודה, אלא גם לכל מה שהילדים שלכם מכניסים לפה בחופש הגדול.
ובואו נודה באמת: התזונה היומית של ילדים שלא נמצאים במסגרת היא פחות מאופטימלית.

למרות האתגר הקשה, אל תתייאשו מראש, כי עם קצת כוח רצון והרבה התמדה אתן לגמרי יכולות לצלוח אותו כשידכן על העליונה. אז בלי הקדמות מיותרות, הנה 5 טיפים בעזרתם תוכלו לסיים את חודשי הקיץ בלי עודפים מיותרים ובסופם תפריט יומי מלא מבוקר ועד ערב שהוכן במיוחד בשבילכן על ידי מנהלת תחום הדיאטה בסטודיו סי נורית רייכמן :

  • האוכל של הילדים הוא גם בשבילכן: כשנמצאים מספר שעות מחוץ לבית, מומלץ להצטייד בקופסה עם ירקות ופירות חתוכים, שהם נשנוש מצוין וזמין עבור הילדים.
    זה אומנם מצריך קצת הכנה מראש, אבל אם אתן כבר דואגות לילדים שלכם אל תשכחו לקחת את עצמכן בחישוב הכללי ולחתוך כמות גדולה יותר, כי גם לכן מגיע לאכול בכיף ומבלי לחשוש שאתן "גומרות לילדים את האוכל".
  • להתפנק, אבל במידה: ירקות ופירות זה נהדר, אבל אחד הדברים שתמיד כיף לעשות עם ילדים זה ללכת לאכול גלידה – זה טעים, זה מצנן וזה תמיד מתקבל בשמחה בקרב כל בני המשפחה; כולל אתכן. לכן, על מנת שלא תפריזו בצריכת הקלוריות היומית שלכן, בחרו באופציה הכי פחות משמינה, למשל גלידה דלת שומן או קרטיב, וכך תוכלו להיות חלק משבירת השגרה המשפחתית מבלי להתחרט על כך כמה דקות מאוחר יותר.
  • קחו איתכן נשנוש חירום: לא חשוב כמה תכינו את עצמכן מראש, בסוף יקרה הדבר הבלתי נמנע: רעב פתאומי יתקוף אתכן משום מקום וכל מה שיהיה לכן בתיק באותו הרגע זה עוגיות שוקולד של הילדים. הו, בדיוק בשביל המצבים הללו נועד הטיפ החשוב הזה: פשוט הכניסו לתיק שלכן חטיף שאינו משמין במיוחד, אותו תוכלו לפתוח בזריזות ובכל מקום ולדעת בדיוק כמה "עלה" לכן התענוג הזה.
    חטיף ברנפלקס, למשל, הוא פתרון מצוין שכדאי לכן להכיר. חטיפי הדגנים של ברנפלקס מכילים שיבולת שועל, ככפית סוכר אחת בלבד, עד 88 קלוריות לחטיף והרבה מאוד סיבים תזונתיים התורמים לתחושת השובע ומסייעים בשמירה על משקל תקין. ולשם כך התכנסנו, לא?
  • בקבוק מים זה החבר הכי טוב שלכן: לעיתים קרובות אנחנו נוטות לבלבל בין רעב לצמא וממהרות לאכול משהו בשביל להשתיק את "הרעש". אולם, בקיץ החם שלנו, לפעמים כל מה שצריך זה שלוק של מים קרים ומרעננים. לכן, קחו עמכן בקבוק מים לכל מקום אליו אתן הולכות, שלא רק ידחה את התשוקה לאוכל לזמן מאוחר יותר אלא גם ייתן לכן בוסט של אנרגיה וחיוניות.
  • תזיזו את עצמכן : אנחנו ממש מקוות שאתן זוכרות לשלב את שגרת האימונים שלכן בסטודיו C גם בחודשי הקיץ העמוסים, אבל למה להסתפק רק בזה אם אתן גם ככה מעבירות את הזמן בפעילויות מחוץ לבית?
    לכן, נסו להכניס בלו"ז היומי של הילדים שלכם גם משהו אקטיבי כגון טיול אופניים או הליכה על שפת הים, שיאפשר לילדים לפרוק קצת אנרגיה (וזה תמיד משובח), ואתן תוכלו לשרוף גם קלוריות.

נכון, זה לא פשוט להעסיק את הילדים בחודשי הקיץ ועדיין לשמור על שפיות מינימלית, ובפרט כשצריך גם לשמור על תזונה מאוזנת ככל שניתן. אז תעשו לעצמכן טובה ואל תצאו מהבית כשאתן מורעבות, ונסו להישאר מחויבות לשגרה שלכן גם כשהילדים לא נמצאים בשגרה שלהם. מעל הכול, כדאי לזכור שאתן מהוות דוגמה אישית לילדיכן אז אל תפרקו כל עול וכמובן שתשתדלו לשמור איתנו על קשר.

תפריט יומי קיצי
ועכשיו, אחרי שקיבלתן טיפים לתזונה נכונה, הכנו לכן גם המלצה לתפריט יומי מאוזן שיעזור לכן לצלוח את הימים בהם אתם מבלים עם הילדים מחוץ לבית מהבוקר ועד הערב.
לטובת התפריט, חשוב שתתארגנו על צידנית קטנה או שקית שומרת קור, תכינו מראש את כל מה שצריך, וכמובן תצטיידו בבקבוקי מים קרים – אחד לכל אחד.

ארוחת בוקר
כוס ברנפלקס + חצי כוס חלב דל לקטוז/ חלב שקדים/ חלב סויה

ארוחת ביניים
פרי העונה + 10 שקדים לא קלויים

ארוחת צהריים קלה
כריך מלחם מלא + חלבון איכותי + ירקות

הצעות לכריכים
כריך עם גבינה בולגרית, רוקט וירקות טריים
כריך עם חביתה/ פרוסת גבינה צהובה דקה, פלפל קלוי וירק טרי
2 כריכים מלחם קל מלא, המכילים את אותן תוספות

ארוחת ביניים אחה"צ
חטיף אישי מתוק, עשיר בסיבים תזונתיים, שאינו מושפע מהחום וקל לקחת איתכן בתיק.

הצעות לחטיף ביניים
חטיף ברנפלקס בטעם יוגורט עם חמוציות (85 קלוריות)
חטיף ברנפלקס עם צימוקים (88 קלוריות)

ארוחת ערב
מומלץ לשתות כוס מים לפני הארוחה הצעות לארוחת ערב
סלט ירקות עם עדשים שחורות, פרוסת דג סלמון וכף רוטב/ כף טחינה
סלט בורגול עם גרגירי חומוס, חזה עוף בגריל, ירקות וכף שמן זית
מנת סושי עם דג וירקות
כוס אורז בסמטי לצד מנת עוף וירקות מוקפצים
סלט פסטה קר, טונה/גבינה, 10 זיתים וירקות טריים

ארוחת לילה
הצעות לארוחה לילית קלה
יוגורט טבעי עשיר בחלבון
3 פרוסות מלון או אשכול ענבים קטן ( מומלץ להקפיא את הענבים)/ ארטיק דל קלוריות (100 קלוריות)

בהצלחה, ושיהיה לכולנו קיץ קליל ונעים!

קופון הנחה