נגישות האתר

"סטודיו C שינה את חיי": מתאמנות מספרות על ההצלחה

אורנה עקאד ושולי גבי מספרות על תהליך ההרזיה בשילוב פעילות גופנית בסטודיו C, וחולקות טיפים להצלחה ולהתמדה בשמירה על אורח חיים בריא

כמות המידע הקיימת ברשת כאשר מקליקים את המילה "דיאטה" היא עצומה. מי שמחפש טיפים ועצות וטובות ל"איך לרדת במשקל, ולשמור עליו לאחר מכן", עלול להתבלבל מהמידע הרב, שלא תמיד מתאים או בטוח. טרנדים של דיאטות, גילוי מזונות-על חדשים ומחקרים שמבשרים על "הדבר הבא בהרזיה" – צצים מדי יום ורובם נעלמים כלעומת שבאו.

מה שברור הוא כי אין נוסחה אחת לירידה במשקל. המפתח להרזיה בטוחה ולטווח הארוך הוא אימוץ אורח חיים בריא, המשלב בין ביצוע פעילות גופנית סדירה לתזונה מאוזנת, שרצוי כי תותאם באופן אישי לצורכי האדם על ידי איש מקצוע רלוונטי.

גם מי ששומר על אורח חיים בריא רוב ימות השנה, עשוי למצוא את עצמו עם כמה ק"ג עודפים במהלך החורף. בין אם בגלל הקור ובעקבותיו החיפוש אחר מזונות מחממים ומנחמים, בין אם כי פחות מתחשק לעשות פעילות גופנית – התוצאה בחורף היא צריכת מזון מוגברת.

איך בכל זאת אפשר לשמור על משקל תקין בחורף – ובכלל? דיברנו עם מתאמנות של סטודיו C, שסיפרו על תהליך הירידה במשקל וחלקו את הטיפים שלהן להצלחה.

אורנה עקאד, בת 56, אם לשניים, סופרת, מחזאית ובמאית תיאטרון, תל אביב
מתאמנת בסניף: דיזנגוף, תל אביב.
משקל לפני: 110 ק"ג.
משקל אחרי: 68 ק"ג.

אורנה עקאד, מינוס 42 ק"ג

מתי ומדוע החלטת לרדת במשקל?

בספטמבר לפני שנתיים, ביום ההולדת של בני, התעוררתי בבוקר ולא יכולתי לקום מהמיטה. הגב התחתון נתפס לי ולא יכולתי לזוז. בן זוגי נשא אותי על הידיים ונסענו למיון. למזלי, הגב התחתון היה תפוס, אבל לא מעבר לכך. למחרת נרשמתי לסטודיו C וקבעתי פגישה עם הדיאטנית נועה, שעבדה אז בסניף.

אורנה עקאד: לפני

איך ירדת במשקל?

נועה נתנה לי תפריט והתאימה אותו לתזונה ולסדר היום שלי. התחלתי בפעילות אינטנסיבית בסטודיו. בימי ראשון ורביעי נכנסתי לשיעור כפול – חיטוב ועיצוב ואימון מחזורי, בימי שני וחמישי לפילאטיס, בימי שלישי – לשיעורי ישבן וירכיים ובימי שישי הלכתי לסדנת בטן.

כיצד נראה התפריט שלך כיום?

בבוקר – שתי פרוסות לחם מקמח מלא או מכוסמין, שמן זית, ירקות וקפה עם חלב. בארוחת עשר – קפה עם חלב, פרי ויוגורט. בצהריים – מנת בשר, עוף או דגים (לא מטוגנים) עם תוספת אורז (רצוי בסמטי) או תפוחי אדמה או פסטה וסלט ירקות. בערב – מנת פרי או שתי מנות פרי ויוגורט.

איזו פעילות גופנית את מבצעת?

ממשיכה בהתמדה בסטודיו C עד היום ומגיעה חמש פעמים בשבוע להתאמן. לפעמים, כשסדר היום שלי מטורף, אני קמה ב-06:00 להליכה של שישה ק"מ.

מהם הטיפים שלך להצלחה?
קודם כל, לאמץ אורח חיים בריא המשלב אכילה נכונה ופעילות גופנית. חשוב מאוד לא להימנע מאכילת מאכל אהוב, אלא לראות כיצד ניתן לשלב אותו בדיאטה היומית. אחרת, נוצר רעב למזון המסוים הזה, שעלול להתבטא באכילה בלתי נשלטת. ברגע שמשנים הרגלי חיים, כבר לא רעבים יותר. רצוי לעשות פעילויות שאתן אוהבות ולהציב לעצמכן אתגרים ספורטיביים. אני לא מאמינה באופנות ובטרנדים בדיאטה. שילוב של תזונה נכונה ופעילות גופנית הוא חלק חיוני מחיי, שגורם לי להרגיש טוב ולאהוב את עצמי יותר.

שולי גבי, בת 42 וחצי, אם לשניים, מורה ורכזת חינוכית, אור יהודה
מתאמנת בסניף: ראשון לציון מערב.
משקל לפני: 102 ק"ג.
משקל אחרי: בין 84 ל-86 ק"ג.

שולי גבי. אחרי

מתי ומדוע החלטת לרדת במשקל?

התאמנתי בסטודיו C אצל מדריכה ששמה קרן. היא סיפרה לי בזמנו שיש מבצע לייעוץ אצל הדיאטנית. הגעתי לפגישה הראשונה ומאז אני שם כבר שלוש שנים.

איך ירדת במשקל?

כל יום שישי בבוקר אני מתייצבת לפגישה השבועית עם הדיאטנית שלי בסטודיו. אני מתאימה את התפריט השבועי בהתאם ללוח הזמנים ולימי העבודה שלי. יש ימים שאני לא שומרת כל כך וכן עולה במשקל, אבל אז אני לא מוותרת ומאזנת באמצעות ספורט. סטודיוC שינה לי את החיים. בזכות ההתמדה, ירדתי בהיקפים ממידה 52 למידות הנעות בין 42 ל-44.

כיצד נראה התפריט שלך כיום?

אני פותחת את הבוקר עם שתי פרוסות לחם וממרח לא משמין לצד ירקות. מנת הביניים שלי היא פרי. בצהריים אני אוכלת בשר כמו חזה עוף, שניצל, סטייק פילה, פחמימה וירק מבושל. אחרי הצהריים אני מתפנקת עם פרי או ממתק קטן או כפית שוקולד למריחה. בערב לא תמיד מתחשק לי לאכול, ואין משהו מוגדר: אני יכולה לאכול שקשוקה או מרק ירקות או חתיכת פשטידת לייט.

איזו פעילות גופנית את מבצעת?

אני נמצאת חמש פעמים בשבוע בסטודיו C. הספורט שלי כולל אירובי – זומבה והיט, עיצוב, חיטוב והליכה.

מהם הטיפים שלך להצלחה?

לא לוותר לעצמכן, להישאר במסגרת מוגדרת ומסודרת, ולזכור – קצת ועוד קצת זה הרבה.

5 כללי זהב לשמירה על המשקל גם בחורף

איך שומרים על הרגלי האכילה הבריאים גם בחורף?

נגה סנדלון, דיאטנית קלינית, מנהלת מקצועית מחלקת תזונה ודיאטה ברשת סטודיו C, מסבירה:

מרקים: מרק לסוגיו הוא אחד המאכלים הפופולריים בחורף ויכול להיות גם משביע וגם מזין. אפשר להכין מרקים דלי קלוריות כגון מרק ירקות, מרק עוף צח או מרק פטריות (ללא תוספת של שמנת או קמח), ולשלב אותם כתוספת לארוחה.

ירקות ופירות בחורף, ברכה לגוף: את הירקות אפשר לצרוך בחורף מבושלים (מוקפץ, אנטיפסטי, לקטים קפואים מבושלים) או במרק. רצוי להשאיר את הירקות מחוץ למקרר, כך הם "יקררו" פחות וטעמם יבוא יותר לידי ביטוי.

גם בחורף – שתו מים: לעיתים כמות השתייה פוחתת בעונה הקרה, שכן הגוף מאותת פחות על צמא ואין חשק לשתות מים קרים. עם זאת, מומלץ להקפיד על שתייה של ליטר וחצי מים לפחות ביום. אפשר לשתות מים חמים עם מיץ לימון, עלי נענע או תה עם מינימום סוכר או דבש.

לצאת מהפוך ולזוז: פעילות גופנית חשובה לשמירה על הבריאות. בחורף הרבה יותר קשה לצאת מהבית כדי לבצע פעילות גופנית. כדאי לקבוע ביומן ימים ושעות קבועים למטרת ספורט. כמו כן, תיאום הפעילות עם חבר או חברה, יגדיל את המחויבות לצאת מהבית.

פחות סוכר: ירידה ברמות הסרוטונין בחורף עלולה לגרום לאכילת מזונות מתוקים שמעלים את רמות הסרוטונין, וכפועל יוצא – גם מרוממים את מצב הרוח. אבל, למעשה צריכת הסוכר הפשוט מובילה בסופו של דבר לירידה בערנות ובתחושת החיוניות – זמן קצר לאחר אכילתו. מומלץ להעדיף מתוקים מהטבע כמו תמרים, צימוקים ופירות טריים.

צילומים: פרטי

Photo cover by i yunmai on Unsplash