קטגוריה: נערות וילדות

placeholder

חשיבות התעמלות בגיל הצעיר

פעילות גופנית בגיל צעיר מקדימה תרופה למכה.היא מונעת השמנה,בונה את העצמות,מפתחת יציבה נכונה,תורמת לבניית דימוי עצמי בריא ומשפרת את מצב הרוח. השמנת יתר היא אחת מבעיות הבריאות הנפוצות ביותר בעולם המערבי ושכיחותה עולה בהתמדה.מחקרים שבדקו את בעיית ההשמנה בחברה המערבית הצביעו על קשר חזק בין השמנה לחוסר פעילות גופנית במהלך תקופת הילדות וההתבגרות. כדי למנוע

placeholder

הפרעות אכילה בבני נוער

כבר מהרגע הראשון, שאנחנו מגיחים לאוויר העולם, מלמדים אותנו להתבלבל בין אוכל ובין אהבה. שלבי היניקה וההזנה מהווים סמל לכך שאנו נאהבים, רצויים ומוזנים פיזית ורגשית. האכילה נגרמת לעיתים רבות כתוצאה מדחפים רגשיים, הבאים לידי ביטוי בכמות המזון שאנו צורכים ובאיכותו. החברה בימינו סובבת סביב האוכל. מחקרים מצאו קשר בין מאפיינים משפחתיים לבין שכיחות גבוהה

placeholder

טיפים ותרגילים לנערות

חשוב לבצע פעילויות המתמקדות בשיפור היכולת האירובית כגון: הליכות,ריצות ,ריקוד וקפיצות המעלות את מסת העצם ומחזקות את הגוף. רמת הפעילות המומלצת הינה בין 30-60 דקות של פעילות בעוצמה בינונית- מאומצת מדי יום. (מחקרים הראו שאפילו 10 דקות יומיות של קפיצה בחבל, די בהן כדי לגרות את בניית העצם.) הפעילויות הזמינות והמומלצות שניתן לבצע בבית ובכל

placeholder

מצבי רוח ודיכאון בתקופת ההתבגרות

תקופת ההתבגרות מאופיינת לעיתים בדיכאון ולפעילות הגופנית בתקופה זו השפעה מרובה על הפחתת חרדות ומתח, ולטווח הארוך השפעה ישירה על מצב הרוח. להתעמלות קבועה יש אפקט פסיכולוגי ופיזי. היא יכולה לעורר את מצב הרוח, להקל על דיכאון ומתח ולהגביר את הביטחון העצמי. התעמלות נמרצת ממריצה את המוח לשחרר הורמונים הנקראים "אנדורפינים". אלו מעניקים תחושה טובה

placeholder

השמנת יתר

השמנת יתר היא אחת מבעיות הבריאות הנפוצות ביותר בעולם המערבי ושכיחותה עולה בהתמדה.מחקרים שבדקו את בעיית ההשמנה בחברה המערבית הצביעו על קשר חזק בין השמנה לחוסר פעילות גופנית במהלך תקופת ההתבגרות. כדי למנוע בעיות השמנה עתידיות חשוב להקנות לצעירות הרגלי תזונה מבוקרים ולעודד אותן לעסוק בפעילויות ספורט. לפעילות גופנית בגיל הילדות והבגרות חשיבות רבה במניעת

placeholder

מניעת_אוסטאופורוזיס

גיל העשרה הוא הגיל הקריטי בכל מה שקשור להתפתחות השרירים ולבניית מסת העצם. תפקיד הפעילות הגופנית בבניית מסת עצם בילדים ומתבגרים למניעת אוסטאופורוזיס בגיל מבוגר הופך בשנים האחרונות ברור מאליו. אמנם אוסטאופורוזיס זו מחלה של הגיל המבוגר, אך עם הבנת מנגנוני בניית חוזק העצם מסתבר כי דווקא בגיל צעיר ניתן לפעול כדי למנוע את המחלה

placeholder

פעילות גופנית בגיל ההתבגרות

בגיל ההתבגרות חלים אצל הבנות שינויים הורמונאליים שמתחילים לשנות את מבנה גופן והן מתחילות להתעגל ולקבל מבנה נשי יותר . שינויים הורמונאליים ופיזיולוגיים אלו מובילים לעיתים קרובות לשינוי בהתנהגות,במצבי רוח ובהתפתחות גופנית. בהדרגה הופך גופן של הילדות מנערי לנשי וחשוב כבר בשלבים אלו להקנות להן הרגלי יציבה נכונים ולחזק את השרירים והעצמות. בסטודיו C אנו