קטגוריה: הריון ולידה

placeholder

עוברת טיפולי פוריות? שימי לב למה שאת אוכלת

נשים שעוברות טיפולי פוריות יכולות לסייע להגדלת סיכויי הצלחת התהליך באמצעות התזונה * מה מומלץ לאכול ולשתות וממה רצוי להימנע? נטע מלחי, דיאטנית קלינית בסטודיו סי, העוסקת בייעוץ תזונתי לשיפור הפוריות, סוקרת את המחקרים בתחום ומעניקה המלצות נשים העוברות טיפולי פוריות חוות לא אחת את תחושת חוסר השליטה בחלקים רבים של התהליך. זאת, בין השאר,

placeholder

הריון ולידה והשפעותיהם

תקופת ההריון מלווה בשלל שינויים פיזיים ורגשיים, אותם חוות הנשים ההרות לאורך הריונן ואף לאחריו. התרחשות השינויים בקרב הנשים, אינה צפויה מראש וקיים שוני מוכח בין הנשים השונות. בעוד שאישה הרה אחת תעיד כי חוותה לאורך הריונה מספר שינויים פיזיים ורגשיים כאלה ואחרים, יתכן שאישה הרה אחרת תציין כי לא חוותה אף לא אחד מהם.

placeholder

פוריות האשה

שנות הפוריות של האישה סובבות סביב המחזור החודשי, המתחדש לרוב כל 28 יום ומושפע משינויים בהפרשת הורמונים במערכת הפיזיולוגית. תחילתו של המחזור בהשלת רירית הרחם, הבא לידי ביטוי בדימום (וסת), אשר נמשך כ- 5 ימים. בשלב זה ועד ליום הביוץ, מתפתחים זקיקים בשחלות והרחם מתעבה. בשלב הביוץ, משתחררת ביצית אחת או יותר מהשחלה ו"נדחפת" לעבר

placeholder

תזונה בהריון-שאלות ותשובות

שאלה: מה השוני בין תזונה של אשה בגיל הפריון לאשה בהריון? תשובה: כמות הקלוריות משתנה, ומאחר שבתוך גוף האישה נוצרים כעת חיים, יש להוסיף כ- 300 קק"ל ליום על התפריט הקיים, שזה אומר בסה"כ: כריך מ- 2 פרוסות לחם עם גבינה למשל, ופרי ליום. בגלל שכמות הקלוריות הזו היא לא רבה מדי, ונשים רבות חושבות

placeholder

תרגילים בהריון

בתרגילים אלו חשוב להקפיד על כיווץ שרירי רצפת אגן, גב ארוך, בטן צמודה לגב: בטן רוחבית: בעמידת שש, גב ישר, תוך כדי נשיפה אספי (הכניסי) בטן פנימה במשך 5-10 שניות, נוחי 10 שניות. מומלץ לחזור על התרגיל 10 פעמים. שרירי קרקעית האגן ובטן רוחבית: בשכיבה על הגב, ברכיים כפופות, כפות הרגליים מונחות על הרצפה, ישרי

placeholder

תרגילים ראשונים לאחר לידה

* לפני תחילת פעילות גופנית לאחר לידה יש להיוועץ ברופא. תרגילים לחיזוק שרירי קרקעית האגן והשריר הרוחבי של הבטן עמדת מוצא בשכיבה על הגב – ברכיים כפופות, כפות הרגליים מונחות על הרצפה. שכבי על גבך בברכיים כפופות (שכיבת פרקדן בקירוס) ידיים משוחררות לצידי הגוף, כווצי את שרירי קרקעית האגן (שאיבת השרירים הטבעיים אל תוך הגוף).

placeholder

פעילות גופנית לאחר לידה

תהליך ההיריון והלידה גורמים לשינוי עצום בגופה של האישה, והרגשתה הגופנית והנפשית שונה מבעבר. לפעילות גופנית תפקיד חשוב ביותר בריפוי ובהתאוששות מהירה יותר לאחר הלידה מה שמשפיע כמובן על בריאות הגוף והנפש לטווח הארוך. פעילות גופנית סדירה מפחיתה מתחים, עייפות, תוקפנות ודיכאון ותורמת לחיטוב הגוף ולתחושה כללית טובה ונמרצת יותר. יש לכך חשיבות מיוחדת לאחר

placeholder

השפעת תהלך הלידה על גופנו

קרקעית האגן (רצפת האגן): אזור זה עבר את הטראומה הגדולה ביותר בתהליך הלידה. שרירי קרקעית האגן תומכים באיברי האגן (שלפוחית השתן והרחם) ומונעים מהם לצנוח דרכה.קרקעית אגן חזקה ובריאה חשובה לשליטה בסוגרים. לידות קשות וארוכות ומספר רב של לידות מחלישים אזור זה ולכן הפעלת שרירים אלו, במיוחד לאחר לידה ובכל עת, עשויה לעזור בריפוי התפרים

placeholder

רגע לפני התעמלות לאחר לידה

מומלץ וחשוב להיוועץ ברופא לפני תחילת הפעילות. מומלץ לחזור לפ"ג מלאה: שישה שבועות לאחר לידה רגילה ושמונה שבועות לאחר ניתוח קיסרי. תרגילים לאזור קרקעית האגן רצוי להתחיל כבר בימים הראשונים שלאחר הלידה ולהפוך זאת לרוטינה קבועה. הפעלת שרירים אלו לאחר לידה ובכל עת, תעזור בריפוי התפרים ובחזרה מהירה יותר לתפקוד מלא. יש להימנע בשבועות הראשונים