קטגוריה: דיאטה ותזונה

placeholder

ספורט נושא פירות

ספורט נושא פירות ט"ו בשבט, הלא הוא ראש השנה לאילנות, מביא לשולחננו מבחר פירות יבשים טעימים, המכילים אמנם לא מעט קלוריות, אך גם מרכיבים תזונתיים חיוניים שיכולים לסייע במהלך ביצוע פעילויות ספורטיביות שונות. מתבלטים בין פירות טריים ליבשים? כדאי שתדעו: בתהליך הייבוש מוצאים מהפרי נוזלים, בעיקר מים, והוא מאבד כ-85% ממשקלו. בהתאם, הפרי היבש הוא

placeholder

לא רק חלבון: תפקיד הפחמימות בשיפור הפעילות הגופנית

למה חשוב לצרוך פחמימות לפני ואחרי אימון וכיצד כדאי לשלב את צריכתן עם חלבונים? שני ידיד, דיאטנית קלינית ברשת סטודיו C, עם התשובות ועם מתכונים מזינים צריכת חלבון היא חלק בלתי נפרד מתהליך בניית השריר, וחשובה על אחת כמה וכמה בקרב העוסקים בפעילות גופנית. אבל לא רק לחלבון, כי אם גם לפחמימה יש תפקיד חיוני

placeholder

מזון למחשבה: השפעת המאכלים השונים על בריאות המוח

המוח מהווה כשני אחוזים בלבד ממשקלנו, אך צורך כ-20 אחוז מהאנרגיה הכללית המסופקת לגוף * סיבה טובה לברר לאיזה מזון המוח זקוק – ומהי השפעת המזונות השונים על התפקודים הקוגניטיביים * שני ידיד, דיאטנית קלינית בסטודיו סי, משיבה לכל השאלות המזון שאנו צורכות מדי יום משפיע לא רק על מידת השובע שלנו, על המשקל שלנו

placeholder

הכירו את "מלכודות הקלוריות" בחורף

בימי החורף הקרים נעים להתנחם באכילת מזונות שחלקם עתירי שומן וסוכר * שני ידיד, דיאטנית קלינית בסטודיו סי, מסבירה מהן "מלכודות הקלוריות" העיקריות בחורף – ומציעה תפריט ליום של אכילה מאוזנת תקופת החורף מתאפיינת אצל רבים בעלייה קלה במשקל. מדוע דווקא בחורף? בסיבות אפשר למנות, בין השאר, את החשיכה המוקדמת שגורמת לנו לחוש עייפות ושולחת

placeholder

סיבות טובות לאכול סיבים

האם אתן צורכות מספיק סיבים תזונתיים? לסיבים יש תרומה רבה להגברת תחושת השובע ויתרונות בריאותיים נוספים * שני ידיד, דיאטנית קלינית ברשת סטודיו סי, סוקרת את המחקרים האחרונים בנושא ומסבירה אילו מזונות מומלץ להוסיף לתפריט היומי בעידן בו טרנדים בריאותיים מחליפים זה את זה כמו גרביים, כל יום צץ גורו לדיאטה כפטריות לאחר הגשם וששיעורי

placeholder

תיאבון לחיים: המזונות שמומלץ לצרוך כדי להאריך חיים

המזון שאנו אוכלות משפיע על בריאותנו, וכפועל יוצא מכך גם על משך חיינו * שני ידיד, דיאטנית קלינית ברשת סטודיו סי, סוקרת מחקר חדש בנושא ומספקת גם תפריט לדוגמה אם נתייחס לרגע לגוף האדם כאל רכב, הרי שהתזונה שלנו היא הדלק. מה שאתן מכניסות לגופכן משפיע על מראה העור, על מצב הרוח, על הבריאות וכפועל יוצא

placeholder

כוננות ספיגה: כמה משמינות הסופגניות – ואיזו פעילות כדאי לעשות כדי לשרוף את הקלוריות

חנוכה כאן ואיתו גם סופגניות במבחר רחב של טעמים, תוספות וגדלים * שני ידיד, דיאטנית קלינית ברשת סטודיו סי, וגלית פרי, סמנכ"לית הדרכה ברשת, מפרטות כמה קלוריות יש בסוגי הסופגניות השונים ואיזו פעילות גופנית תסייע לשריפת הקלוריות הללו * חג שמח! הן יפות, טעימות, קשה לעמוד בפניהן וכל שנה בחג החנוכה מוצעות במבחר רחב של

placeholder

החגים מאחורינו: כך תחזרו לשגרה

יש לי יום יום חול החגים מאחורינו – זמן לחזור לשגרה * אם נתקעתן עם כמה ק"ג עודפים ואתן שוקלות לעשות דיאטת כאסח – עיצרו * במחקר חדש נמצא כי דווקא ירידה מבוקרת ואיטית במשקל מניבה תוצאות טובות יותר * שני ידיד, דיאטנית קלינית בסטודיו סי, מנתחת את הממצאים ומציעה טיפים לאיזון הגוף אחרי החגים

placeholder

הדרך לניקוי פנימי עוברת באוכל

מה כדאי לאכול לפני צום יום הכיפורים? מה מומלץ לאכול אחרי ולמי מומלץ להימנע מהצום? שני ששון, דיאטנית קלינית ברשת סטודיו סי, עם המדריך השלם לצום * גמר חתימה טובה! צום יום הכיפורים הוא הזדמנות נהדרת לערוך חשבון נפש אישי. במהלך כ-25 שעות הצום, אנו מעמיקים במחשבות כשהעולם החומרי שאנו מכירים וחווים ביום-יום מושם בהמתנה.

placeholder

משפחה בדילמה: מה קורה כאשר בן משפחה אחד עושה דיאטה והשאר לא

משפחה על השולחן מה קורה כאשר אחד מבני המשפחה רוצה לנהל אורח חיים בריא ופעיל, בעוד השאר מעדיפים לאכול כרצונם? אילו קשיים מתעוררים במשפחה כזאת וכיצד אפשר לגשר על הפערים? שני ששון, דיאטנית קלינית ברשת סטודיו סי, משיבה לכל השאלות עיצרו לרגע ובחנו את המשפחה שלכם/ן: האם כל בני המשפחה נוהגים לאכול את אותם מזונות?

placeholder

הקדימו תרופה לזלילה: טיפים למניעת השמנה בחגים

הקדימו תרופה לזלילה שפע המזון בתקופת החגים מפתה וקשה מאוד להימנע מעלייה במשקל בתקופה זו * שני ששון, דיאטנית קלינית ברשת סטודיו סי, מסבירה כיצד בכל זאת אפשר לעבור את החגים בלי להגזים באכילה אל תגיעו מורעבות לארוחות החג. כדאי לאכול ארוחות עיקריות וביניים לאורך היום ולא לדלג על אף אחת מהן. לרוב, ארוחות החג

placeholder

ארוחת חג בהתאמה אישית: הצעת הגשה לטבעונים, לצמחונים ולנמנעים מגלוטן

ארוחת חג בהתאמה אישית מארחות בחג ושוקדות על תפריט שיתאים לכל הסועדים – גם לטבעונים, לצמחונים ולנמנעים מגלוטן שבהם? אם תרצו – אין זו משימה בלתי אפשרית! שני ששון, דיאטנית קלינית ברשת סטודיו סי, מציעה תפריט שייתן מענה משביע וטעים לכולם מארחות בחגים? מתארחות? כך או כך, סביר להניח כי תמצאו בשולחן החג מבחר גדול של