כושר והקשר לתהליך הרזייה

יתרונותיה של פעילות גופנית סדירה בתהליך ההרזיה

מהם היתרונות של פעילות גופנית בתהליך ההרזיה?

הפעילות הגופנית הסדירה משנה את כל המערכת, ואת עצם הנטייה להשמנה, כך שכל מה שאנחנו אוכלים נשרף בצורה טובה יותר, כל הזמן.
גוף מאומן, שרגיל להתאמן באופן סדיר, מתפקד ובנוי אחרת מגוף לא מאומן, ושרפת הקלוריות שלו גבוהה יותר גם בעת שאינו מתאמן, וזאת הודות למספר שינויים פיזיולוגיים:

  1. לאחר ביצוע פעילות גופנית חלים תהליכי התאוששות רבים בגוף, כמו בניה מחדש של מאגרי האנרגיה בשריר, החזרת מאזן המלחים לתיקנו וכו’. תהליכים אלה ככל תהליך אחר בגוף, דורשים אנרגיה.מידת העלייה בהוצאת האנרגיה ופרק הזמן שהיא נמשכת לאחר סיום הפעילות, תלויים בעוצמת המאמץ ובמשך הפעילות הגופנית שנעשתה.ככל שהמאמץ קשה יותר והפעילות ממושכת יותר, תהליכי ההתאוששות רבים יותר, בהתאם גדלה הוצאת האנרגיה, ומכאן ששרפת הקלוריות אינה רק במהלך האימון – אלה במשך 24 השעות שלאחר האימון.
  2. מעבר להשפעה המיידית שחלה בעקבות הפעילות הגופנית, ישנה גם השפעה ארוכת טווח על קצב חילוף החומרים הבסיסי של הגוף, ולכן על הוצאת האנרגיה במהלך כל שעות היממה.
  3. פעילות גופנית משפיעה על מסת השריר. העלאת מסת השריר כתוצאה מפעילות כוח תעלה את שרפת הקלוריות של הגוף.
  4. פעילות גופנית סדירה עשויה להגביר את הפרשתם של הורמונים המעורבים בויסות הוצאת האנרגיה של הגוף, כדוגמא אדרנלין, וכך תגבר שרפת הקלוריות היומית.
  5. אנשים בעלי כושר גופני נוטים להיות פעלתנים ונמרצים יותר בחיי היומיום יחסית לאנשים שאינם. פעלתנות כללית זו תורמת גם היא להגדלת ההוצאה הקלורית היומית של הגוף.
  6. כאשר אנו מתאמנים באופן קבוע אנחנו מאבדים משקל בקצב גבוה יותר. אין דבר שמעודד מוטיבציה בעת דיאטה יותר מאשר ירידה במשקל הגוף.

לסיכום:
ברור לכולנו שלפעילות גופנית יש חלק חשוב ביותר בהצלחה בשמירה על משקל הגוף ושמירה על דיאטה מוצלחת וטובה.
חשוב להבין שעל מנת להתמיד בפעילות גופנית יש להתאים אותה ליכולות הגופניות שלנו, לבצע אותה באופן מבוקר ומושכל, לבחור בפעילות מהנה, אשר תשתלב בסדר היום, ואשר תניב תוצאות בהתאם למטרות שהוגדרו.

מאמרים שיכולים לעניין אותך

תפריט נגישות

X