חופשה בחו”ל – הלכה הדיאטה?

נופש הוא זמן של הנאה ושחרור, וכתוצאה מכך גם זמן של שינוי באורח החיים הקבוע, כולל בתחום הרגלי האכילה, מה שעלול לגרום לתוספת מיותרת של קלוריות ולהשמנה.
כיצד בכל זאת ניתן ליהנות מהחופשה ומהגיוון באוכל מבלי לעלות במשקל?

  • קחו עמכם נעלי ספורט ובגדי ספורט נוחים – גם בחופש כדאי לבצע פעילות גופנית. נסו להגיע לחדר הכושר בבית המלון, לעשות הליכות מהירות באזור או לשחות בבריכה. בחופשות בטן גב לרוב מופר האיזון בין הקלוריות שאנו מכניסים לבין הקלוריות שאנו מוציאים. פעילות גופנית מגדילה את ההוצאה הקלורית וע”י כך יכולה לאזן את הקלוריות העודפות המתלוות לארוחות השונות המוגשות, למשקאות והפינוקים הנוספים לנו בזמן חופשה. בנוסף, פעילות גופנית משחררת חומרים דמויי הורמונים המשפרים את מצב הרוח ומפחיתים את התיאבון, אז אם אנו כבר בחופשה למה לא ננצל את התרוממות הרוח עד תום?
  • הקפידו שארוחת הבוקר תהיה מאוזנת ותכלול מרכיבי חלבון ופחמימות, שתורמים להארכת תחושת השובע. אם אתם נהנים מבופה עשיר, יש למלא את הצלחת פעם אחת בלבד, וניתן לגוון מדי יום במאכלים שונים וכך להנות מהמבחר המוצע.
  • אל תשכחו לפנות מקום בצלחת גם לירקות שתורמים לתחושת השבוע ודלים בקלוריות, נסו לוותר על המזונות עתירי השומן.
  • העדיפו דגנים מלאים כגון: לחמנייה מקמח מלא, פרוסת לחם מלא או מנת ברנפלקס.
  • העדיפו גבינות רזות, פרוסת סלומון מעושן או 2 כפות טונה.
  • הסתפקו בטעימה קטנה של מתוקים וקינוחים.
  • במהלך היום, הקפידו לשתות הרבה מים. שמש, ים ופעילויות שונות גורמים לאיבוד רב של נוזלים ועלולים להביא להתייבשות. כמו כן, לעיתים כאשר אנו מרגישים צמא אנו מפרשים זאת כתחושת רעב מוטעית ולמעשה לא מספקים את תחושת הצמא.
  • במהלך החופשה חשוב לשמור על סדר בארוחות, גם אם לפעמים קיים הפיתוי לדלג על הארוחה. כדאי לזכור שאם נגיע לארוחה הבאה מורעבים ככל הנראה נטרוף מבלי לשים לב, ולא חסרים פיתויים בארוחות, במסעדות. הסתובבות עם תחושת רעב עלולה לגרום לנו להתפתות לממתקים, גלידות וחטיפים במיני בר, כל אלו יעלו לנו גם במחיר וגם בקלוריות. לכן גם בחופשה הקפידו על ארוחת צהריים קלה של סלט או כריך.

בהצלחה ונסיעה טובה !

איילת נדיב, דיאטנית קלינית M.Sc, אחראית מקצועית מחלקת דיאטה ברשת סטודיו C

מאמרים שיכולים לעניין אותך

תפריט נגישות

X