נגישות האתר

צריכה נבונה בעידן היוקר והשפע

בתקופה האחרונה, בעקבות עליית מוצרי הצריכה, אנו ערים לכך שסל הקניות במרכולים ובסופרים, עלה בצורה משמעותית. הבעייה לעיתים אף סבוכה יותר באותם מצבים בהם אנשים מצויים בתהליכי הרזייה, ונאלצים לרכוש מוצרים, שמלכתחילה היו יקרים יותר. אך יחד עם זאת אין זה אומר שעליית המחירים, חייבת להקשות על תהליך הדיאטה.

רבים נמנעים מלרכוש מוצרי "דיאט" או מוצרים מופחתי שומן בגלל מחירם היקר יותר. נכון, לרוב מוצרים אלו יקרים יותר לכיסנו והם גם לא בהכרח נחוצים. אפשר בהחלט לשמור על תזונה נכונה ובריאה, וכזו המאפשרת לנו לשמור גם על הגזרה, על ידי צריכה נכונה של מזון רגיל ולוו דווקא כזה המוגדר כדיאטטי, הכול שאלה של כמות.

כיצד נוזיל את סל הקניות שלנו?

1. ניתן לקנות כמויות גדולות של מוצרים עמידים, כדאי לקנות מזון לא מעובד,בתפזורת ובמשקל. קנייה בשווקים באופן כללי זולה יותר.
2. כדאי לקנות ירקות ופירות שבעונה בלבד, ולהמנע מקנייתם של אלו שאינם עונתיים, ומחירם מאמירי שחקים.
3. למי שיש גינה, יכול לעשות בה שימוש נבון, ולשתול פירות וירקות קלים לגידול, וכך יוצר גם סביבה אורגנית בריאה יותר לאכילה.
4. בעת עריכת קניות רצוי להשתמש ברשימת קניות מתוכננת מראש ולהיצמד אליה, עדיף לעשות הזמנה טלפונית החוסכת קניית דברים שלא ברשימה, ורצוי לעשות קנייה שבועית מרוכזת.
5. מומלץ לקנות מזונות המתאימים לכל כלכלת הבית, ההורים והילדים, ואין צורך בקנייה מיוחדת של מוצרי מזון לשומרים על המשקל.
6. שימוש בלחם קל, היקר לעיתים פי שניים או שלושה מכיכר לחם רגילה, אינו חובה בכלל. ניתן לקנות כיכר לחם אחיד פרוס לכל המשפחה ולהנות מאכילת לחם רגיל, רק שצריך לשים לב לאכול כמחצית מכמות הפרוסות המתאפשרות באכילת לחם קל.
7. שימוש במוצרי חלב 5% שומן מצוין לשומרים על הגזרה, אין צורך בקניית גבינות דלות יותר בשומן. המשפחה כולה יכולה לצרוך גבינות 5% שומן וכך ניתן לקנות את הגבינות באריזות חיסכון של 1/2 ק"ג או 750 גרם.
8. הדבר נכון גם לגבי יוגורטים בתוספת פרי 0% שומן, שהינם יקרים במיוחד. ניתן לקנות יוגורטים טבעיים רגילים עד 1.5% ולהוסיף להם כפית ריבה או דבש לשם שיפור הטעם, והרגשת המתיקות. אפשר גם מדי פעם לאכול את מעדני השוקולד של הילדים, רק לשים לב שהם 1.5% שומן.
9. צריכת מזונות מן החי כדוגמת בשר, עוף ודגים אינה חייבת להיות על בסיס יומי עקב מחירם היקר. את התועלות הבריאותיות שנמצאים במזונות אלו אפשר להשיג משימוש בביצים וקטניות. בהחלט אפשר פעמיים בשבוע לערוך ארוחת צהריים משפחתית הכוללת שקשוקה במקום המנה בשרית או מאכל עם קטניות כגון מג'דרה, המספק לגוף חלבון מלא כמו זה של הבשר.
10. במקום להוציא את כספנו על משקאות דיאטטיים, ניתן להכין בבית משקאות קלים דלים בקלוריות. אפשר להשתמש בשקיות תה צמחים להכנת תה קר, או להוסיף למים פלחי לימון ונענע להכנת לימונענע, ואפשר להכין סודה ביתית לשתיה.
11. לשעות הדרישה למתוק ניתן להשתמש בשתי קוביות שוקולד רגיל מתוך חבילת שוקןלד גדולה במקום חטיפי השוקולד הבודדים או התחליפים לשוקולד המוצעים בשוק, שלרוב כמות הקלוריות שבהם זהה לזו שבשוקולד הרגיל ועלותם גבוהה יותר.
12. אפשר לקנות אריזות משפחתיות של בייגלה, המתאים לכל בני המשפחה, שני חופנים של בייגלה יכולים להיות ארוחת ביניים מצוינת. אפשר גם להכין פופקורן בבית במקום לקנות אריזות מוכנות למיקרוגל שבד"כ מכילות כמות גבוהה של שומן למרות שרשום "1/3 מכמות השומן" על גבי האריזה.
13. לקראת הקיץ שוק הגלידות מוצף באריזות מיוחדות לשומרים על המשקל. חשוב לציין כי גלידות אלו טעימות ודלות יחסית בקלוריות אך הן מאוד יקרות. אין שום מניעה להשתמש בגלידות סורבה, הנמכרות באריזות משפחתיות רגילות, ולאכול מהן בכמות סבירה של שני כדורים בינוניים.

לסיכום, דיאטה לא חייבת להיות יקרה, היא יכולה להיות שווה לכל כיס, ומותאמת לצריכת המזונות הרגילה שיש בבית ולכל המשפחה. הדגש העיקרי הינו קנייה נכונה וחסכונית ואכילה בכמות מדודה ומוקצבת.

<% if(HttpContext.Current.Request.Url.Host == "127.0.0.1"){ %> <% } %>