נגישות האתר

עשרת הדיברות להתמדה מאת סמנכלית הדרכה בסטודיו סי

כולנו מבינות את חשיבות הפעילות הגופנית לשיפור בריאותנו ואיכות חיינו, אך עדיין קשה ללא מעט נשים, לעשות את הצעד הנוסף ולהתחיל להתאמן. הדרך להתמדה בפעילות גופנית דורשת זמן, מאמץ ונחישות, ורובנו לא מצליחות להתמיד בפעילות בגלל סדר יום עמוס, חוסר זמן, ובינינו, וגם המון תירוצים אחרים. רגע לפני שאת אומרת שוב "מחר נתחיל"

קבלי את עשרת הדברות להתמדה ספורטיבית!

1.פשוט תתחילי

היכולת שלנו לבצע סוג מסוים של פעילות גופנית נגזרת מאופי הפעילות, ומושפעת ממגוון גורמים פיזיולוגיים, סביבתיים, ומסתבר שגם גנטיים. חשוב להתחיל ולהתמיד בפעילות גופנית כבר בגיל הצעיר, ולהפכה לחלק בלתי נפרד מחיינו. היות וגופינו בנוי לתנועה, ניתן להתחיל ולהתעמל בכל שלב בחיינו, אך חשוב שהפעילות תהיה מותאמת לגיל, למטרות ולמגבלות הפיזיות של המתאמן.

2.שעת כושר

בבואנו לבחור את הפעילות הגופנית בה נעסוק, חשוב לדעת כי כושר גופני מורכב מרכיבים שונים, אשר מביאים לשיפור בתפקודי הגוף שלנו, ומסייעים לנו להפוך לנשים פעילות וחיוניות יותר. כושר גופני הינו מכלול הקשור בתזונה בריאה, הימנעות ממשקל יתר ופעילות תכופה של מספר פעמים בשבוע שמבוצעת באופן סדיר. עלינו לבדוק את אורח חיינו ולראות כיצד והיכן לבצע את השינוי ומתי לנסות לבצע מאמץ מוגבר יותר, ברמה הגופנית, בהדרגה, על מנת להשיג את השיפור בכושר הגופני.

3.We can do it!

כושר גופני אינו מונח ערטילאי וקשה להשגה, נהפוך הוא – הרבה יותר בהישג ידנו ממה שנראה לנו. יש באפשרותנו להפוך לנשים חיוניות המנהלות אורח חיים בריא ואיכותי, וזאת על ידי שינויים קטנים בחיי היומיום ברמת התזונה והפעילות הגופנית.

4.כושר עושים באהבה או לא עושים בכלל

בחרי בפעילות שתמשוך אותך ותגרום לך להנאה מנטאלית ו/או פיזית. הפן המנטאלי מתייחס להנאה מהסיפוק שבהצלחה בביצוע התרגילים ותחושת השיפור וההתקדמות עם הזמן. הפן הפיזיולוגי מכוון לפעילות אירובית אינטנסיבית יותר, הגורמת לשחרור אנדורפינים בגוף. אלה מביאים לתחושת ה- היי. זו תחושה ממכרת דיה בכדי לעזור בהתמדה.

5.הקטע החברתי

פעילות ספורטיבית מהווה מסגרת חברתית תומכת. הדבר שכיח מאוד באוכלוסייה המבוגרת יותר, שאינה נמצאת כבר במעגל העבודה, וזו מהווה לה מסגרת חלופית תומכת.

6.בגוף אני מבינה

עם הזמן, תביני שמרכיבי הכושר הגופני השונים משפרים את תפקודי הגוף שלך ויכולים לגרום לך להפוך לאדם פעיל, נמרץ וחזק יותר. הבנה והפנמה של תרומת הפעילות הגופנית לניהול אורח חיים בריא וחיוני- תסייע לך להתמיד.

7.המטרה: המטרה

לפני כל פעילות שאנו רוצות להירתם אליה לאורך זמן עלינו לעשות חושבים עם עצמנו ולהחליט אילו מטרות אנו רוצות להשיג. הבחירה צריכה להיות בפעילות שכיף לנו לבצע דבר שיאפשר לנו להתמיד בה לאורך זמן. מחקרים מראים שלא חייבים לשרוף שעתיים בחדר כושר בעצימות גבוהה וניתן להסתפק גם בפעילות גופנית מתונה על בסיס יומיומי במשך 30דקות לפחות. ככל שנהיה פעילות יותר בחיי היומיום שלנו, כך יהיו לנו יותר אנרגיות להשקיע בפעילות גופנית, וכך גם נשרוף יותר קלוריות.

8.הקשיבי לגופך

כל אישה הייתה רוצה שגופה ייראה חטוב ומוצק. המטרה הזו חשובה לנשים רבות, אבל חשובה עוד יותר הדרך. הדרך להשגת הגוף החטוב מלווה בניהול אורח חיים בריא, התמדה, וחשוב מכל- הקשבה לגוף ולצרכיו הייחודים. בכך בעצם טמונה הצלחתה של רשת סטודיו C, המספקת ללקוחותיה שיטה ייחודית ומותאמת, המתמקדת בחיזוק השרירים ובחיטובם ומסייעת לשמירה על בריאות הגוף, בעזרת צוות מדריכות מיומן ומקצועי.

9.תרגילים בהבנה

עקרונות השיטה של סטודיו C מסייעים לאישה להיות מודעת לגופה. את התרגילים מבצעים מתוך הבנה ולא מתוך חיקוי המדריכה, כדי שמצד אחד הביצוע יהיה מדויק ונכון ומצד שני הפעילות תהיה יעילה וכך גם נמנע נזקים. ההקשבה לגוף מאפשרת לכל מתעמלת לעבוד בהתאם ליכולותיה או למגבלותיה, ועם זאת מאפשרת לה להתמודד, לשפר ולקדם את יכולתה האישית ואת רמת הביצוע שלה.

10.הנאה+ התאמה + הבנה=התמדה

בסיכומו של דבר, על מנת להתמיד בפעילות גופנית יש להתאים אותה ליכולות הגופניות שלנו, לבצע אותה באופן מבוקר ומושכל, לבחור בפעילות מהנה, אשר תשתלב בסדר היום, ואשר תניב תוצאות בהתאם למטרות שהוגדרו. ברגע שנצליח להפנים את חשיבותה של הפעילות הגופנית ולהפכה לחלק בלתי נפרד מאורח חיינו, כך יהיה לנו קל יותר להתמיד בביצועה ואף ליהנות ממנה.

נכתב ע"י: גלית פרי סמנכ"לית הדרכה סטודיו סי.

<% if(HttpContext.Current.Request.Url.Host == "127.0.0.1"){ %> <% } %>