נגישות האתר

אכילת פירות וירקות אצל ילדים

הילד לא אוכל פירות וירקות – מה עושים?

מי מאתנו לא נתקל בבעיה – הילד לא אוכל פירות ועל ירקות אין בכלל על מה לדבר.

ברור, כי לא ניתן לוותר על מרכיבים אלו בתפריט ובמיוחד לא של ילדינו. פירות וירקות חיוניים ביותר מאחר והם מספקים לגוף מינרלים וויטמינים אנטיאוקסידנטים ורכיבים נוספים הנחוצים לפעילות תקינה של הגוף , למניעת מחלות שונות . כמו כן, הם מספקים סיבים תזונתיים המאפשרים פעולת מעיים תקינה. כדי להנות משפע הבריאות וההגנה שמספקים הירקות והפירות ההמלצה – להקפיד על אכילת 5 פירות וירקות ביום לפחות ובצבעים שונים. לצבעים השונים של הפירות והירקות יש משמעות רבה.

איך נוכל לעודד את ילידנו לצרוך מרכיבים חשובים אלו?

  • סלטים בצורות שונות – כשמדובר בילדים קטנים מאוד, אפשר להכין פרצופים מירקות ולסדר יחד את הירקות בצלחת.
  • ירקות אפויים – ניתן לאפות תפוחי אדמה חתוכים בצורה של צ'יפס, גם מבטטות וגזר.
  • טבלת ירקות ופירות שבועית – ניתן להחליט במשך כל ימות השבוע אוכלים משהו שונה ממגוון הירקות והפירות ולציין בפני הקטנים שבכל פעם מי שאכל את כל המנה למעשה קיבל עוד ויטמין חשוב לגוף שלו.
  • דוגמא אישית – נושא אכילה של מזון בריא ואיכותי לילדיכם חייב להיות גם מושא למזונכם האישי ולא רק של ילדיכם. חשוב לאכול את אותם מזונות ולאכול לצד ילדיכם.
    מומלץ מאוד לשבת יחד עם הילדים סביב השולחן ולאכול יחדיו.
  • נגישות – דאגו לכך שבסלון או במטבח תמיד תהיה סלסלת פירות זמינה.
  • נשנוש עם תוספת – למדו את ילדכם לנשנש ירקות עם מטבלים שונים כמו רצועות מלפפון, גזר עם מטבלים כגון אבוקדו, טחינה וגבינה …

הרגלי אכילה נכונים בגילאים הצעירים זו מתנה גדולה מאוד שאתם ההורים יכולים להעניק לילדם.

נכתב: דיאטנית קלינית רשת סטודיו C

<% if(HttpContext.Current.Request.Url.Host == "127.0.0.1"){ %> <% } %>