נגישות האתר

ההפתעות הטובות בביצה!

בעבר חשבו כי רמת כולסטרול גבוהה במזון מעלה את רמת הכולסטרול בדם, ורמה גבוהה בדם גורמת למחלות לב. מאחר שביצה עשירה בכולסטרול הניחו כי יש להמעיט בצריכתה. אלא שכיום ברור שלרמת הכולסטרול במזון יש השפעה מועטה בלבד על רמת הכולסטרול בדם, ומה שבעיקר משפיע על רמת הכולסטרול בדם הוא השומנים הרוויים ושומני הטראנס שבמזון. השומן הרווי ושומן הטראנס הוכחו כמעודדים היווצרות טרשת העורקים, המתבטאת בשקיעת שומנים וכולסטרול בדופנות כלי הדם וגורמת בסופו של דבר למחלות לב וכלי דם.

רוב המחקרים שנערכו בשנים האחרונות, בהשתתפות אלפי אנשים, לא מצאו קשר בין צריכת ביצים למחלות לב וכלי דם. להוכחת טענתם הם מזכירים שלביצים יש דווקא יתרונות תזונתיים חשובים, שאיכשהו נשכחו בלהט הוויכוח על הכולסטרול. יש מצבים בהם הכולסטרול דווקא חשוב מאוד ולא צריך להגביל אותו בתפריט. למשל, בתקופות של גדילה מואצת והתפתחות שכלית. בגילאי הילדות וההתבגרות יש חשיבות רבה לאספקה נאותה של כולסטרול לגוף באמצעות התזונה ובפרט באמצעות ביצים. כמות הכולסטרול המומלצת ליום הינה 300 מ"ג ליום לכלל האוכולסיה.
אכן, בביצה יש ‭300-250‬ מ"ג כולסטרול, אך היא גם מהווה מקור עשיר לחלבון, לאבץ, לקרוטנואידים, לוויטמין ‭,A‬ לחומצה פולית, לברזל ולוויטמין ‭.B12‬ הביצה מכילה כמות נמוכה יחסית של שומן רווי, ומחצית השומן שבה הוא חד בלתי רווי, הקשור דווקא בהורדת הכולסטרול הרע. רוב הוויטמינים

<% if(HttpContext.Current.Request.Url.Host == "127.0.0.1"){ %> <% } %>