ארכיונים: מאמרים

placeholder

איך להתחיל הכי חזק ולאט לאט להגביר?

מכירות את ההרגשה בתחילת אימון, כשלוקח לכן הרבה זמן להיכנס לקצב? השרירים לאמתקשרים אחד עם השני, כל תנועה של הרגליים, גם אם מדובר בתנועה הכי קטנה, דורשת השקעה אדירה של אנרגיה. אכן, מצב מתסכל שמשאיר אתכן חסרות אונים בכל פעם שמתחילות להתאמן.האמת היא שלא משנה אם מדובר באימון בוקר, צהריים או בשעות הערב המאוחרות, אתן

placeholder

מה הקשר בין כוס טורקי לאימון הבא שלכן?

קפה טורקי לפני פעילות גופנית הוא אחד משחקני החיזוק המוכרים והנפוצים ביותר בתחום הספורט. תחושת העוררות, האנרגיה המתפרצת ואיכות האימון שעולה פלאים לאחר השתייה,משרים אווירה #חזקה בזמן האימון ומאפשרים ליהנות מכל רגע. האם התחושה הזו היא אמיתית או רק אפקט פלצבו? כיצד הקפה משפיע על הביצועים בספורט? כשמדברים על קפה טורקי לפני ספורט, רב האנשים חושבים

placeholder

ט"ו לכושר: אלו פירות יבשים יועילו לפני ואחרי אימון

איילת נדיב- דיאטנית קלינית, M.Sc ט"ו בשבט הוא אחד החגים שאין בהם איסורים וצומות, אבל מצד שני הפירות היבשים עלולים לעלות לנו בקלוריות עודפות שיובילו למאבק בשלב מאוחר יותר. אילו פירות יבשים יש לצרוך במהלך אימון גופני ועל מה כדאי לוותר? בכל ט"ו בשבט נהוג להזהיר מהקלוריות המתחבאות בתוך הפירות היבשים. אחרי הכל, ב- 100

placeholder

ספורט נושא פירות

ספורט נושא פירות ט"ו בשבט, הלא הוא ראש השנה לאילנות, מביא לשולחננו מבחר פירות יבשים טעימים, המכילים אמנם לא מעט קלוריות, אך גם מרכיבים תזונתיים חיוניים שיכולים לסייע במהלך ביצוע פעילויות ספורטיביות שונות. מתבלטים בין פירות טריים ליבשים? כדאי שתדעו: בתהליך הייבוש מוצאים מהפרי נוזלים, בעיקר מים, והוא מאבד כ-85% ממשקלו. בהתאם, הפרי היבש הוא

placeholder

עוברת טיפולי פוריות? שימי לב למה שאת אוכלת

נשים שעוברות טיפולי פוריות יכולות לסייע להגדלת סיכויי הצלחת התהליך באמצעות התזונה * מה מומלץ לאכול ולשתות וממה רצוי להימנע? נטע מלחי, דיאטנית קלינית בסטודיו סי, העוסקת בייעוץ תזונתי לשיפור הפוריות, סוקרת את המחקרים בתחום ומעניקה המלצות נשים העוברות טיפולי פוריות חוות לא אחת את תחושת חוסר השליטה בחלקים רבים של התהליך. זאת, בין השאר,

placeholder

לא רק חלבון: תפקיד הפחמימות בשיפור הפעילות הגופנית

למה חשוב לצרוך פחמימות לפני ואחרי אימון וכיצד כדאי לשלב את צריכתן עם חלבונים? שני ידיד, דיאטנית קלינית ברשת סטודיו C, עם התשובות ועם מתכונים מזינים צריכת חלבון היא חלק בלתי נפרד מתהליך בניית השריר, וחשובה על אחת כמה וכמה בקרב העוסקים בפעילות גופנית. אבל לא רק לחלבון, כי אם גם לפחמימה יש תפקיד חיוני

placeholder

מזון למחשבה: השפעת המאכלים השונים על בריאות המוח

המוח מהווה כשני אחוזים בלבד ממשקלנו, אך צורך כ-20 אחוז מהאנרגיה הכללית המסופקת לגוף * סיבה טובה לברר לאיזה מזון המוח זקוק – ומהי השפעת המזונות השונים על התפקודים הקוגניטיביים * שני ידיד, דיאטנית קלינית בסטודיו סי, משיבה לכל השאלות המזון שאנו צורכות מדי יום משפיע לא רק על מידת השובע שלנו, על המשקל שלנו

placeholder

הכירו את "מלכודות הקלוריות" בחורף

בימי החורף הקרים נעים להתנחם באכילת מזונות שחלקם עתירי שומן וסוכר * שני ידיד, דיאטנית קלינית בסטודיו סי, מסבירה מהן "מלכודות הקלוריות" העיקריות בחורף – ומציעה תפריט ליום של אכילה מאוזנת תקופת החורף מתאפיינת אצל רבים בעלייה קלה במשקל. מדוע דווקא בחורף? בסיבות אפשר למנות, בין השאר, את החשיכה המוקדמת שגורמת לנו לחוש עייפות ושולחת

placeholder

סיבות טובות לאכול סיבים

האם אתן צורכות מספיק סיבים תזונתיים? לסיבים יש תרומה רבה להגברת תחושת השובע ויתרונות בריאותיים נוספים * שני ידיד, דיאטנית קלינית ברשת סטודיו סי, סוקרת את המחקרים האחרונים בנושא ומסבירה אילו מזונות מומלץ להוסיף לתפריט היומי בעידן בו טרנדים בריאותיים מחליפים זה את זה כמו גרביים, כל יום צץ גורו לדיאטה כפטריות לאחר הגשם וששיעורי

placeholder

5 האימונים הלוהטים לשנת 2019

עולם הכושר מתעדכן כל הזמן ומציע חידושים רבים למתאמנים, בין השאר כדי לאפשר להם להתמיד בפעילות הגופנית, להימנע משעמום וליהנות מיתרונות הטרנדים החמים בתחום. כמדי שנה, גם בשנת 2019, הולכות ומסתמנות מגמות בולטות בתחום.חלקם סומנו על ידי ארגון האמריקאי לרפואת ספורט, שבדק את חוות דעתם בנושא של כ-2,000 אנשי מקצוע מתחומי הכושר והבריאות ברחבי העולם.

placeholder

תיאבון לחיים: המזונות שמומלץ לצרוך כדי להאריך חיים

המזון שאנו אוכלות משפיע על בריאותנו, וכפועל יוצא מכך גם על משך חיינו * שני ידיד, דיאטנית קלינית ברשת סטודיו סי, סוקרת מחקר חדש בנושא ומספקת גם תפריט לדוגמה אם נתייחס לרגע לגוף האדם כאל רכב, הרי שהתזונה שלנו היא הדלק. מה שאתן מכניסות לגופכן משפיע על מראה העור, על מצב הרוח, על הבריאות וכפועל יוצא

placeholder

כוננות ספיגה: כמה משמינות הסופגניות – ואיזו פעילות כדאי לעשות כדי לשרוף את הקלוריות

חנוכה כאן ואיתו גם סופגניות במבחר רחב של טעמים, תוספות וגדלים * שני ידיד, דיאטנית קלינית ברשת סטודיו סי, וגלית פרי, סמנכ"לית הדרכה ברשת, מפרטות כמה קלוריות יש בסוגי הסופגניות השונים ואיזו פעילות גופנית תסייע לשריפת הקלוריות הללו * חג שמח! הן יפות, טעימות, קשה לעמוד בפניהן וכל שנה בחג החנוכה מוצעות במבחר רחב של