להתבגר, להתאמן, לאכול – סטודיו C – בישראל היום

אנשים מעל גיל 60 ממשיכים, ובצדק, לקיים פעילות גופנית סדירה. מומחיות התזונה של סטודיו C  ממליצות להם על תפריט מתאים, ומסבירות למה זה כל כך חשוב ובריא.

התעמלות למבוגרים

השילוב בין תזונה נכונה לפעילות גופנית מבוקרת מומלץ לבריאות האדם בכל גיל. כשמדובר בנשים ובגברים מעל גיל 60, יש לשילוב הזה חשיבות מיוחדת. בעניין התזונה, קיימים גם דגשים מסוימים, שאנשים מבוגרים המבצעים פעילות גופנית סדירה צריכים להיות מודעים להם.

לפעילות הגופנית עצמה יתרונות רבים. היא הוכחה במחקרים כמפחיתה את הסיכויים ללקות במחלות לב, לחץ דם, שבץ מוחי וסוכרת, כתורמת משמעותית למאבק באוסטיאופרוזיס (הידלדלות העצם), בהשמנה ובדיכאון. על רקע שינויים פיזיולוגיים שחלים בגיל מתקדם, "מתחדד" האתגר של שמירה על תזונה מאוזנת בקרב מבוגרים הפעילים גופנית.

הדיאטניות הקליניות מור קצין ונורית רייכמן הן מומחיות התזונה של סטודיו C, רשת הכושר הנשית לעיצוב ולחיטוב. קצין ורייכמן משרטטות בכתבה זו את העקרונות המרכזיים בבניית התפריט לאוכלוסייה המבוגרת שעוסקת בפעילות גופנית. כללית, מומלץ למבוגרים, דוגמת הנשים מעל גיל 60 שמשתתפות בקביעות בשיעורי סטודיו C, להקפיד על תפריט מגוון, שמכיל את כל אבות המזון, לדאוג שיהיה עשיר בחלבון, בסידן, בוויטמינים ובסיבים תזונתיים, ולהעדיף מזון טרי על פני מזון מעובד.

האתגר בגיל מתקדם הוא, בין השאר, בנייה של מסת שריר ושימורה. בעזרת פעילות גופנית שמותאמת לבניית השריר, וצריכה של חלבון בכמות נכונה ובאיכות נאותה, ניתן למקסם את שימור מסת השריר בגוף ואת חוזק השרירים. המקורות הרצויים לחלבונים הם עוף, דגים, בשר רזה, ביצים, מוצרי חלב בעלי אחוז שומן נמוך וקטניות (עדשים, סויה ועוד). פחמימות דרושות אף הן, בוודאי לאנשים הפעילים ספורטיבית, וכאן ההמלצה היא לצרוך אותן ממקורות של דגנים מלאים וקטניות. מומלץ מאוד להקפיד על אכילה של ירקות, שכן הם משמשים מקור משמעותי לוויטמינים וכן לסיבים תזונתיים, המסדירים את פעילות מערכת העיכול ומבטיחים את תפקודה התקין. 

את השומנים, שגם להם תפקיד חשוב, כדאי לקבל מעולם הצומח – בשמן זית, בטחינה, באגוזים, באבוקדו ובזיתים, ומעט ככל האפשר מעולם החי. עם זאת, מומלצת צריכה של דגי ים צפוניים (סלמון, מקרל ועוד) כמקור לחומצת שומן אומגה 3. בכל מקרה, יש להימנע ממאכלים הכוללים שומן טראנס, כמאפים מסוימים ומרגרינה. 

מעל גיל 60, רצוי לתת את הדעת לוויטמין D ולוויטמין 12 B. הסידן, המשמעותי לבריאות העצם, נמצא במוצרי חלב ובטחינה.        

לא פחות חשוב מלאכול: לשתות! מבוגרות ומבוגרים נוטים יותר להתייבשות, ולכן חיוני לשתות מים (ולא משקאות מתוקים) לאורך כל היום, וכמובן, במהלך הפעילות הגופנית ואחריה. לסיכום, מרגיעות מומחיות התזונה של סטודיו C, כשמתאמנים בצורה נכונה, ואוכלים ושותים בצורה נכונה – הגיל הוא באמת רק מספר.

בהתאם להנחיות הממשלה החל מיום ו' 18/9 נאלצנו לסגור את כלל הסניפים הפיזיים של רשת סטודיו סי לפעילות עד להודעה חדשה. היות שבריאותך וכושרך חשובים לנו, תוכלי להמשיך ולהתאמן בסניף האונליין כחלק מהמנוי הקיים, עד לסיום הסגר. אנו מחכות לך בערוץ הווירטואלי שלנו עם מיטב המדריכות ומגוון רחב של שיעורים: עיצוב, יוגה, זומבה, טבטה, קיקבוקס, פילאטיס ועוד. קיימת גם מערכת VOD המאפשרת לך לצפות בכל שיעור שהתקיים ומתחשק לך לחזור עליו פעם נוספת. זכרי כי התמדה ורצף הם סוד להצלחתך!

לפניות ולבירורים בנושא החיבור לאונליין נא לשלוח מייל לכתובת SCO@studioc.co.il

במידה והנך מעוניינת להקפיא את המנוי ולא להשתתף בשיעורי האונליין, מלאי את פרטייך בקישור: https://www.studioc.co.il/freeze

בכל נושא אחר, תוכלי לשלוח מייל לכתובת: sherut@studioc.co.il